חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שיפור מרקם העור

שיפור מרקם העור

שיפור מרקם העור – סקין בוסטר, פרופילו, PRX, ו ULTRAFORMER3 

ניתוחי פנים, הזרקת חומרי מילוי, והזרקת שומן עצמי נועדו לטיפול בסימני הגיל העיקריים – צניחה של אזורי הפנים השונים (גבות, עפעפיים, לחיים, קו לסת, וצוואר), ואובדן נפח של הפנים. עם זאת, סימני הגיל ניכרים לא רק במיקום ונפח אלא גם באיכות העור, ולא רק בפנים ובצוואר, אלא גם באיזור המחשוף, ובגב כף היד.
ישנן שיטות רבות ומגוונות לשיפור מרקם העור, ובכללן: הזרקות, קילוף עור (פילינג), גרוי תהליכי התחדשות בעור, וטיפולים המבוססים על העברת אנרגיה (לייזר, גלי רדיו, או הטכנולוגיה המועדפת עליי – גלי אולטרהסאונד).

הזרקות – סקין בוסטר, פרופילו, ושומן עצמי

שיפור מרקם העור בהזרקות מתקבל ע״י החדרת חמרי מילוי עדינים לשכבות העמוקות של העור, באופן מפוזר ע״מ לקבל אפק ממצק ומלחח (להבדיל מאפקט המילוי אותו נעדיף בעת עיצוב הפנים או מילוי קמטים). חומרים אלו יובילו לאפקט הרצוי הן באמצעות צבירת נוזלים בשכבות העור העמוקות (תהליך המעניק לעור מראה מוצק ומתוח ומשפר את הברק של העור) והן באמצעות גירוי יצירת סיבי קולגן חדשים ורענון העור.
בקבוצה זו ניתן למנות תכשירים מבוססי חומצה היאלורונית (לדוג׳ סדרת הסקין בוסטרים של רסטילן – רסטילן ויטל, או בלוטרו REVIVE) ותכשירים מבוססי קלציום הידרוכסיל אפטיט ברמת דילול גבוהה מאוד (לדוג׳ – רדיאס מדולל).
בקבוצה זו נכלול גם טיפולים מעט שונים המתבצעים בהזרקה – פרופילו שהוא תכשיר שגם הוא מבוסס על חומצה היאלורונית, אך עוסק בעיקר בחידוש העור, וכמובן, הזרקת שומן עצמי לפנים, אשר מיועדת בעיקר להחזרת נפחים, אך גם משפיעה רבות על איכות העור וחיוניותו בזכות תאי האב המוזרקים ביחד עם השומן.

גירוי תהליכי התחדשות בעור – PRX

קילוף עור (פילינג) הוא הטיפול המקורי אשר מלבד הסרת שכבות העור השחוקות, נחשב גם למגרה של תהליכי התחדשות בעור. במהלך תקופת ההחלמה מיוצרים סיבי קולגן רבים המעניקים לעור מראה מתוח וחיוני, ומשפרים את עוביו של העור המדולדל. החסרון של קילוף עור נעוץ גם הוא בתקופת ההחלמה, או ליתר דיוק באורך ההחלמה, ואי הנוחות שמלווה אותה. לצורך זה פותח בשנים האחרונות תכשיר בשם PRX אשר ניתן לתארו כ ״פילינג ללא פילינג״. למעשה מדובר בחומר דומה מאוד בהרכבו לחמרי הקילוף הכימיים, אך בתרכובת אשר אינה עוברת אקטיבציה ע״פ העור, אלא רק לאחר ספיגה של החומר. הטיפול מתבצע ע״י מריחת החומר על האזור המיועד ועיסוי עדין שלו אל תוך העור. לאחר הטיפול ייתכן אודם קל או גירוי של העור למשך כיממה. האפקט מתקבל לאחר כחודש, כאשר נראה עור מתוח יותר, מבריק יותר, עם הפחתה בכמות וצפיפות הקמטים.

גלי אולטרהסאונד – ULTRAFORMER 3

הטיפול בגלי אולטרהסאונד שונה משאר הטיפולים שהוזכרו כאן בכך שאינו כרוך בהחדרת חומר כלשהו לעור, אם בהזרקה, ואם בספיגה. בטיפול זה אנו מעבירים אנרגיה ממוקדת בטכנולוגיית HIFU – HIGH INTENSITY FOCUSED ULTRASUND, לעומק העור, השומן, או הרקמות העמוקות של האזור המטופל. באמצעות מתמרים שונים ניתן לבחור את עומק חדירת האנרגיה, וכך למעשה גם את רקמת היעד. האנרגיה מועברת לחלבונים שברקמה המטופלת, כאשר אם נעבוד על רקמות עמוקות נקבל אפקט של כיווץ מעטפת השריר וכך למשל נוכל לבצע הרמה לא כירורגית של הגבה או הצוואר. אם נעבוד על השומן נוכל לווסת את כמותו (למשל בכרית השומן הצווארית) או להגדיר טוב יותר מבנים בפנים כגון קו הלסת. כאשר נכוון את מוקד האנרגיה אל השכבות העמוקות של העור נקבל חידוש של העור, ואפקט רענון ומתיחה, כמו גם צמצום נקבוביות וקמטוטים. טיפול זה עלול לגרום לגירוי או אדמומיות בעור, תופעות החולפות לאחר יממה או שתיים. את האפקט ניתן יהיה לראות לאחר כשלושה חודשים, והוא יישמר למשך כשנתיים. ברב המקרים מומלץ לבצע טיפול בוטוקס שבוע או שבועיים טרם הטיפול בגלי אולטרהסאונד, וכשלושה שבועות אחריו לבצע מילוי אם יש צורך. טיפול סקין בוסטר או פרופילו ניתן ואף רצוי לבצע באותו היום, אך רק לאחר הטיפול בגלי אולטרהסאונד.

סיכום:
ישנן אפשרויות רבות לטיפול באיכות העור, בהתאם לבעיה הספציפית, והאזור הספציפי (טיפול בגב כף היד למשל, שונה באופיו מטיפול בפנים). במקרים רבים נזדקק לשילוב בין אפשרויות טיפול שונות, וחשוב לבצע איבחון מדוייק של הבעיה לצורך התאמת משטר הטיפולים הנכון. רב הטיפולים כרוכים בהתאוששות קלה ביותר ומיעוט תופעות לוואי. פרופיל הבטיחות של טיפולים אלו הוא טוב מאוד והתוצאות מצויינות.