חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
הקטנת שדיים עם מתיחת בטן

שילוב הקטנת שדיים עם מתיחת בטן ושאיבת שומן

לקריאת הסבר כללי על הקטנת שדיים, שאיבת שומן, ומתיחת בטן מומלץ לקרוא את מאמר המבוא להקטנת שדיים וכן את המאמרים בנושא מתיחת בטן ושאיבת שומן.

ישנן נשים רזות מאוד וצרות אשר סובלות משדיים גדולים וכבדים, אך זהו המיעוט. לרב כאשר אישה פונה להקטנת שדיים, היא סובלת מעודפי עור ושומן גם באזורים אחרים בגוף. במצב זה נשים רבות מבקשות לשלב בין ניתוח להקטנת השדיים לבין ניתוחים שונים לעיצוב הגוף, ובעיקר שאיבת שומן ומתיחת בטן. באופן כללי ניתן לומר שלשילוב ניתוחים ישנם מס׳ יתרונות בעיקר עקב איחוד תקופות ההחלמה מהניתוחים, גם בהקשר של טיפול תרופתי נדרש (אנטיביוטיקה למשל), או מגבלות פיזיות (הימנעות ממאמצים ומפעילות ספורטיבית), וגם בהקשר של השתלבות הניתוחים במארג החיים הכללי (למשל היעדרות מעבודה, או דחיית טיולים ונסיעות). עם זאת, שוב באופן כללי, לשילוב ניתוחים ישנם גם חסרונות אשר נובעים הן מהעליה בסיכון לסיבוכים, והן מהמשאבים הפיזיים הרבים יותר הנדרשים מהגוף לצורך החלמה במקביל במס׳ אתרי ניתוח.

הניתוחים השונים להקטנת שדיים

(ניתן לקרוא על סוגי הניתוחים השונים במאמרים הנוספים באתר), נבדלים זה מזה בגודלם ובהשפעה הכללית שלהם על תהליך ההחלמה, אך רובם נחשבים לניתוחים בהיקף בינוני. גם ניתוח למתיחת הבטן הוא ניתוח בסדר גודל דומה. שאיבת שומן לעומת זאת, היא ניתוח שהיקפו נקבע בהתאם לכמות השומן שיש להסיר. ישנן שאיבות קטנות או קטנות מאוד שניתן לבצע אפילו תחת הרדמה מקומית, וישנן שאיבות גדולות המחייבות הרדמה כללית, ואף אשפוז לילה, וכמובן כל הספקטרום שבין שני קצוות אלו.

השילוב בין שני ניתוחים בהיקף בינוני הוא בהחלט אפשרי, בהנחה שהמצב הבריאותי הכללי של המטופלת איתן. שילוב שכזה בדר״כ יעביר את הניתוח מקטגוריית אשפוז יום (ניתוח שאחריו ניתן לחזור הביתה באותו היום) לאשפוז לילה (משתחררים מהמרכז הרפואי בשעות הבוקר יום למחרת הניתוח), יחייב הערכה מתאימה לשני הניתוחים המוצעים (צירוף כל הבדיקות הנדרשות לכל אחד מהניתוחים), ולעיתים יחייב הערכת רופא מרדים טרם האשפוז. כמו כן, הסיכון לכל אחד מהסיבוכים האופיניים לכל אחד משני הניתוחים המוצעים יהיה מעט גבוה יותר מהסיכון הרגיל לניתוח בודד. בהקשר לסיכון הניתוחי, פעמים רבות נטען ששילוב הניתוחים מצמצם דווקא את סיכוני ההרדמה (היות ונדרשת הרדמה אחת במקום שתיים), אך טיעון זה אינו מאוד משמעותי כאשר מדובר באנשים צעירים ובריאים היות וההרדמה היא פרוצדורה בטוחה ביותר.

תקופת ההתאוששות

התקופה לרב תארך זמן דומה לתקופת ההתאוששות מכל ניתוח בנפרד (בין שבועיים לשלושה עד לחזרה לעבודה משרדית או לימודים וסביב שישה שבועות עד לחזרה למאמצים או ספורט), אך השיפור ביכולת (חזרה לפעילות יומיומית, עייפות, חולשה וכו…) יהיה איטי יותר מאשר בכל ניתוח בנפרד.
לטעמי, היתרון הגדול ביותר שניתן לציין לטובת שילוב הניתוחים הוא פסיכולוגי. הציפיה לשינוי במבנה הגוף לאחר הקטנת שדיים או מתיחת בטן היא רבה. הסיכוי להשיג את השינוי המירבי בצורת הגוף, ובתחושה הכללית גבוה יותר כאשר מטפלים בכל מוקדי העודף.
לסיכום – השילוב בין הקטנת שדיים לבין ניתוחים לעיצוב הגוף אפשרי, אך מתאים בעיקר לאנשים במצב בריאותי טוב, ומגביר מעט את הסיכון לתופעות לוואי. גם תקופת ההחלמה מעט קשה יותר. עם זאת הוא מאפשר השגת תוצאה מקסימלית בפרק זמן מינימלי ועם שיפור ניכר באיכות החיים.