חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פיסול אף באמצעות הזרקות

פיסול אף באמצעות הזרקות

האף הוא האיבר המרכזי בפנים. וככזה הוא משפיע הן על המראה והן על הדימוי העצמי. האפשרויות ליצירת שינוי במראה האף נחלקות לניתוחי אף, או לפיסול אף באמצעות הזרקות מסוגים שונים. על ניתוחי אף ניתן לקרוא כאן
מטופלים רבים חושבים שפיסול אף מהווה תחליף זול וזמני לניתוח, ולעיתים חושבים על פיסול אף בהזרקות כהליך מקדים, מעיין נסיון, ע״מ להחליט אם ניתוח אף הוא הפתרון הנכון עבורם. חשוב להדגיש שהלך מחשבה זה הוא שגוי, ושלמעט מקרים גבוליים, רב המטופלים נחלקים לאלו שמתאימים לניתוח (ואינם מתאימים לפיסול), ולאלו שיתאימו לפיסול (ויכולים לעבור ניתוח, אך הוא יהיה ארוך ומסובך הרבה יותר מניתוחי אף רגילים). בדר״כ מבט זריז במהלך בדיקה, מהחזית ומהפרופיל, יוכל לעזור לקבוע לאיזו קבוצה משתייך המטופל.
קבוצה נוספת של מטופלים בהם יש לשקול פיסול אף היא של מי שכבר עברו ניתוח אף אחד או יותר, ועדיין יש מקום לתיקונים קלים שניתן לבצע בהזרקה.
ההחלטה האם כדאי לבצע פיסול או ניתוח תלויה במס׳ גורמים, ובהם:מידת צניחת קצה האף, הסטיה (אם קיימת) של גב האף, והגובה של גיבנת האף ביחס לגבות ולמצח. במידה וכל הפרמטרים מתאימים ניתן לבצע פיסול אף בהזרקות.

מה עושים בפיסול אף?

בפיסול אף נשאף לשוות לאף מראה הרמוני, למזער את הצניחה, ולהסתיר את גיבנת האף במידה וקיימת. ישנו יותר מאמצעי אחד המשמש אותנו לפעולה זו, כאשר העיקריים הם:

  1. בוטולינים טוקסין (בוטוקס, דיספורט, קסאומין) – ישמש בעיקר להרמת קצה האף. יש לחזור על טיפול זה אחת ל 3-6 חודשים.
  2. חומרי מילוי זמניים (חומצה היאלורונית, קלציום הידרוכסיל אפטיט) – ישמשו להרמת קצה האף, הסתרת הגיבנת, תיקון סטיות קלות או שקעים קטנים באף. יש לחזור על הטיפול אחת ל 6-24 חודשים, בהתאם לסוג וכמות החומר המוזרק. היתרון של חומצה היאלורונית בנושא זה הוא שניתן להמיס אותה בקלות, במידה והתוצאה אינה משביעת רצון.
  3. שומן עצמי – אופציה נפוצה פחות, משמשת כתחליף לחמרי המילוי הזמניים. התוצאות נשמרות לתמיד, לרב יתבצע לאחר שכבר ביצענו פיסול בחומרים זמניים, ואהבנו את התוצאה. חשוב לזכור כי מדובר בפרוצדורה ניתוחית (זעירה), על כל המשתמע מכך.

מהם הסיכונים בפיסול אף?

מלבד תוצאה קוסמטית שאינה משביעת רצון, הסיכון העיקרי בפיסול אף הוא חסימת כלי דם קטנים, אם ע״י הזרקה ישירה לתוך כלי הדם, או ע״י לחץ חיצוני על כלי הדם. חסימה מסוג זה עלולה להסתיים בנמק עורי (פצע או צלקת) או בפגיעה בראיה במידה ונחדרים כלי דם באזור גשר האף. סיכונים אלו הם נדירים ביותר, אך חשוב לדעת לזהות אותם ולטפל בהם באופן מיידי. בנושא זה, אין תחליף להכשרה מתאימה ונסיון טיפולי.
כמו כן ישנם אמצעים מגוונים להקטנת הסיכון לסיבוכים אלו, וחשוב לשלב בינם לבין טכניקה טיפולית מדוייקת.

לסיכום:
פיסול אף הוא פרוצדורה בטוחה, מהירה, עם אחוזי שביעות רצון גבוהים. חשוב שתתבצע ע״י מומחה לתחום, אשר מסוגל לטפל בתופעות הלוואי או הסיבוכים. ההחלטה האם מטופל או מטופלת מתאימים לפיסול אף או לניתוח אף יכולה להתקבל לאחר בדיקה קצרה במרפאה.

יכול גם לעניין אותך