חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
עיצוב הסנטר באמצעות שתל

עיצוב הסנטר באמצעות שתל

סנטר נסוג, שקוע או קטן עלול לשוות לפנים מראה ״חלש״ ואף לגרום לצניחה של עור הצוואר והופעת סנטר כפול, גם אם המטופל/ת רזה. ניתן לדמות את הסנטר למוט של אוהל ואת עור הצוואר לכנף האוהל. כאשר מקצרים את המוט במרכזי (מצב בו הסנטר נסוג או שקוע), כנף האוהל מתרופפת ומקבלת ״בטן״. באותו האופן הסנטר השקוע מאפשר לעור הצוואר לצנוח ביתר קלות, וליצור מראה של סנטר כפול גם אצל מטופלים/ות רזים/ות

הגדלת הסנטר נותנת אפקט של ״הארכת מוט האוהל״ ובכך מאפשרת למתוח את עור הצוואר. הניתוח לא משנה את תווי הפנים מלבד הסנטר והצוואר, אך משנה את המראה באופן משמעותי.

מהי מטרת הניתוח?

מטרת הניתוח היא להגדיל ולהאריך את הסנטר באמצעות שתל סיליקון. ניתן גם להרחיב סנטר צר, או לשוות לסנטר מראה ״גברי״ או ״נשי״ יותר.

מה עושים בניתוח?

בניתוח מחדירים שתל סיליקון המותאם באופן אישי לאחר מדידות קפדניות אל המישור שמעל עצם הלסת התחתונה באזור הסנטר. ניתן להחדיר את השתל דרך חתך בתוך הפה קדמית לחניכיים, או דרך חתך בעור בחלקו התחתון של הסנטר.

אני מבצע את הניתוח בשתי השיטות בהתאם להעדפות המטופל/ת. החדרת השתל דרך החתך העורי היא בטוחה יותר מבחינה זיהומית, אך מותירה צלקת באורך כ2 ס״מ בתחתית הסנטר.

אצל גברים לרב העור גס יותר והצלקת פחות בולטת, מה גם שניתן להסתירה עם זיפים או זקן, ולכן לרב נעדיף את השיטה הזו. לעומת זאת, אצל נשים הצלקת עלולה להיות גלויה יותר ולכן החדרת המשתל דרך חתך בפה עשויה להיות עדיפה.

למי מתאים הניתוח?

הניתוח להגדלת הסנטר באמצעות משתל סיליקון מתאים לנשים וגברים הסובלים מסנטר קטן או נסוג ומצניחה של עור הצוואר או סנטר כפול כתוצאה מכך.

הניתוח לא ישפר צוואר צנוח או כפול כאשר מידות הסנטר תקינות, היות ותופעות אלו יכולות להיגרם על ידי מגוון גורמים אחרים. ניתן לבצע את הניתוח לאחר סיום התפתחות הלסת התחתונה.

לרוב מדובר בגיל 21 ואילך, אך במקרים חריגים ניתן לשקול לבצע את הניתוח החל מגיל 18.

כמה זמן מחזיקה תוצאת הניתוח מעמד?

השינוי בגודל ומראה הסנטר מחזיק מעמד כל החיים. מיקום השתל וגודלו לא משתנים לאחר סיום תקופת ההחלמה. עם זאת חשוב לציין כי לאחר שנים רבות אנו מזהים ספיגה קלה של עצם הלסת המתבטאת בצמצום קל של מימדי הסנטר.

לרוב אין לשינוי זה משמעות קוסמטית, וגם אם יש, היא מינימלית וניתנת לתיקון באמצעים פשוטים יחסית (הזרקת חמרי מילוי או שומן למשל).

השיפור במראה עור הצוואר נשמר למשך שנים רבות, אך בשלבי החיים בהם ממילא עור הצוואר מזדקן וצונח, נוכחות השתל לא מונעת את השינוי וניתן להבחין בצניחת עור הצוואר כמצופה בהתאם לגיל המטופל/ת.


מהן האלטרנטיבות לניתוח הגדלת סנטר באמצעות שתל סיליקון?

במקרים קשים במיוחד המשלבים בעיות מנשך קשות ומבנה לסת תחתונה בעייתי, לעיתים עדיף לבצע ניתוח להזזת הסנטר.

מדובר בניתוח גדול ומורכב, הכרוך בחיתוך עצמות הלסת ו״הסעתן״ קדימה, תוך סיכון לעיוות או פגיעה עצבית. ברב המוחלט של המקרים אין הצדקה לביצוע ניתוח גדול מסוג זה וניתן להסתפק בשתל.

במקרים קלים או לאחר ניתוח, כאשר יש חסר נפח קל, ניתן להשלימו באמצעות הזרקת שומן עצמי, או חמרי מילוי זמניים מסוג חומצה היאלורונית או רדיאס.

הזרקות אלו יעזרו בהוספה קלה של נפח לסנטר, ובעיצובו, אך לא ישנו את מצב עור הצוואר.

האם ניתן לשלב את הניתוח עם ניתוחים אחרים?

כן. ניתן לשלב את הניתוח עם שאר ניתוחי הפנים, ואף עם ניתוחים באזורים שונים בגוף.

סדר הפעולות בניתוח המשולב יקבע על פי מדרג הסטריליות (לדוגמא – ניתוח הגדלת שדיים הוא סטרילי יותר ממשתל סנטר, במיוחד אם הוא מוחדר דרך הפה, ולכן נבצע את הגדלת השדיים ראשונה).

תהליך ההחלמה מהניתוח

ההחלמה מניתוח הגדלת סנטר באמצעות משתל היא לרב קלה, ואינה כרוכה בכאבים ניכרים.

בתקופה הראשונה לאחר הניתוח יש צורך בשימוש בסנטרון לחץ אשר מחזיק את השתל במקום. כמו כן יש להימנע מפעילות מאומצת, צריכת מאכלים או משקאות חמים מאוד, לעיסה מאומצת, וחשיפה לשמש או למקורות מים ציבוריים (ים, בריכה).

רוב המטופלים/ות יוכלו לשוב לעבודה משרדית ולפעילויות היום-יום לאחר כשבוע, ולפעילות ספורטיבית כשישה שבועות מהניתוח.

מהם הסיכונים בניתוח?

ניתוח הגדלת סנטר הוא ניתוח בטוח. לרב אין אירועים משמעותיים של דמם, וגם זיהום הוא אירוע נדיר. עלולה להתרחש בניתוח פגיעה תחושתית.

במצב זה תהיה תחושה של ״נימול״ במחצית השפה התחתונה (כמו בעת טיפול שיניים). תחושה זו תחלוף בדר״כ תוך כשישה שבועות מהניתוח.

לסיכום: הגדלת סנטר באמצעות משתל סיליקון היא פרוצדורה פשוטה ובטוחה, אשר משנה באופן משמעותי את המראה ואת איכות החיים. היא מתאימה לנשים וגברים לאחר סיום התפתחות עצמות הפנים.

במהלך המדידות טרם הניתוח ובמהלך ביצוע הניתוח אני שם דגש על בטיחות, ועל שיפור המראה תוך שמירה על תווי הפנים הטבעיים.