חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
ניתוח מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן הוא הניתוח העיקרי בתחום ניתוחי עיצוב הגוף. בניתוח זה מסירים עודפי עור ושומן מקיר הבטן כאשר לעיתים יש צורך להאריך אותו גם אל הגב (מתיחה היקפית). עודפי השומן, ובעיקר עודפי העור המוסרים בניתוח זה הם עודפים אשר לא יתכווצו או יעלמו גם באמצעות דיאטה קפדנית או אימונים גופניים אינטנסיביים

מהי מטרת הניתוח?

בניתוח מתיחת בטן אנו שואפים לקבל מראה גוף מתוח והרמוני, התואם את תחושות ורצונות המטופל/ת.

פעמים רבות לאחר ירידה במשקל, העור לא מתכווץ ונותר מעין ״סינר״ תלוי בקדמת הבטן ומעל המפשעה. כמו כן פעמים רבות ישארו עודפים גם באיזור המותן, הגב, או הבטן המרכזית. עודפים אלו יוסרו בניתוח באופן שישאיר בטן ״ארוזה״ בעור הדוק.

יש לציין כי השמנת יתר תוך בטנית (שומן אשר מצטבר מחוץ למעיים, כבד, ואיברי תוך הבטן האחרים) לא מטופלת בניתוח זה, ולכן לא תמיד נשיג בטן ״שטוחה״, אך כן ניפרד מעודפי העור בבטן ובמותניים. כמו כן, כמו שאר ניתוחי עיצוב הגוף, גם ניתוח זה לא מטפל בהשמנת יתר, אלא בתוצאות הירידה במשקל.

מה עושים בניתוח?

בניתוח מתיחת בטן רגיל מסירים רקמת שומן ועור עודפת מחלקו התחתון של קיר הבטן והמותניים, מהדקים את שרירי הבטן זה לזה, ומותחים את העור מחלקה העליון של הבטן כך שיכסה את כל הבטן. מתקבלת בטן הדוקה ומתוחה, וצורה מודגשת יותר של קו המותן.

הצלקת המתקבלת היא רוחבית ונמוכה (לרב ממותן למותן בגובה המכוסה ע״י תחתון של בגד ים). כמו כן מתקבלת צלקת היקפית בתוך תעלת הטבור.

לעיתים, כאשר המטופל/ת לאחר ירידה מאסיבית במשקל, ישנם עודפי עור גם במרכז הבטן, ואז צריך להוסיף צלקת אנכית במרכז הבטן, אשר עלולה להגיע ממש עד גובה החזיה.

יתכנו גם מצבים בהם עודפי העור הם היקפיים באופיים ואז תתחייב מתיחה היקפית – ניתוח בו מוסרים עודפים הן מהבטן והן מהגב. מדובר בניתוח ארוך בו נהפוך את המטופל/ת במהלך הניתוח ע״מ להשלים את הניתוח בשני הצדדים.

בסיום הניתוח לעיתים נרצה להסיר מעט שומן מהמותן ללא הסרת עור. לצורך זה נבצע שאיבת שומן קטנה או בינונית מאיזור זה.

מהניתוח יוצאים עם נקזים, חגורת לחץ, ובמנח כפוף ע״מ למנוע מתח על פצעי הניתוח.

למי מתאים הניתוח?

הניתוח מתאים לכל מי שסובל מעודפי עור ושומן בבטן, ונמצא במשקל יציב ותקין. הניתוח אינו מיועד למי שסובל מעודף משקל ניכר ומעוניין לרזות.

במצבים אלו יש לבצע קודם כל את תהליך ההרזיה, ולאחר הגעה למשקל הרצוי ושמירה עליו במשך מס׳ חודשים, לבצע את הניתוח.

הסיבה להמלצה לשמירה על משקל יציב למס׳ חודשים טרם הניתוח נעוצה בעובדה שפיזור השומן בגוף משתנה גם לאחר סיום תהליך ההרזיה, ויתכן שכמות עודפי העור ומראה הבטן עוד ישתנו לאחר ההגעה למשקל הרצוי.

לכמה זמן מחזיקה תוצאת הניתוח מעמד?

תוצאת הניתוח מחזיקה מעמד כל עוד שומרים על משקל יציב. תהליכי הרזיה והשמנה עלולים לפגוע בתוצאת הניתוח. גם הריונות עלולים לשנות את מראה הבטן לאחר הניתוח, אך הריון עתידי מתוכנן אינו מהווה התווית נגד לניתוח.

ניתן להיכנס להריון ואף ללדת לידה וגינלית גם לאחר ניתוח מתיחת בטן.

האם יש סוגים שונים של מתיחת בטן?

כן. מלבד שלוש צורות מתיחת הבטן שהוזכרו (מתיחה ״רגילה״, מתיחה עם צלקת אנכית, ומתיחה היקפית), קיימות גם שיטות המדגישות אספקטים שונים של הניתוח.

השיטה בה אני דוגל מדגישה את צורת המותן, ומהדקת את קיר הבטן באופן שנותן בטן בעלת מראה צעיר וספורטיבי, ואצל נשים מדגישה את צורת המותן הנשית.

בנוסף למתיחת בטן מלאה קיימת גם מיני מתיחת בטן בה נסיר פחות עור ושומן, הצלקת הרוחבית תהיה קצרה יותר, ולרב לא תהיה צלקת בתעלת הטבור.

ניתוח זה מיועד למי שסובל/ת מעודפי עור בכמות קטנה, בבטן התחתונה בלבד. כמו כן, בקצה השני של הספקטרום, קיים ניתוח הסרת ״סינר״. גם בניתוח זה תהיה צלקת רוחבית בלבד ללא צלקת בטבור, אך כאן מדובר במי שירדו במשקל באופן ניכר, וסובלים מעודפי עור גדולים המפריעים לתנועת הרגליים.

במקרים אלו מטרת הניתוח היא תפקודית ואין אספקט קוסמטי לניתוח (למרות שהמראה המתקבל טוב יותר מזה שהיה טרם הניתוח), ולפיכך אין הידוק של השרירים או הדגשה של המותן.

האם ניתן לשלב מתיחת בטן עם ניתוחים אחרים?

כן. ניתן לשלב מתיחת בטן עם ניתוחים אחרים ובעיקר עם ניתוחים מתחום עיצוב הגוף. השילוב הנפוץ ביותר הוא עם ניתוחי השד השונים (הקטנה, הרמה, הגדלה).

כאשר מדובר במתיחה בה מוסרת כמות רבה מאוד של רקמה, או במתיחה היקפית, רצוי לא לשלב את הניתוח עם ניתוחים אחרים.

תהליך ההחלמה מהניתוח

לאחר מתיחת בטן לרב נשארים באשפוז להשגחה למשך לילה אחד. למחרת ניתן ללכת הביתה. מהניתוח יוצאים עם נקזים, אשר לרב יוסרו במרפאה מס׳ ימים לאחר הניתוח, כאשר ההפרשה תרד לכמות מינימלית.

לאחר הניתוח יש לשמור על מנח כפוף הן בעמידה והן בשכיבה, ועל שימוש בחגורת לחץ. הימים הראשונים לאחר הניתוח מלווים בכאבים ברמה בינונית אשר נשלטים ע״י נוגדי כאבים.

לאחר מס׳ ימים הכאבים חולפים ואף ניתן להתחיל להתישר וללכת זקוף. רב המטופלים/ות מסוגלים/ות לחזור לעבודה תוך שבועיים בערך, ולפעילות מאומצת כולל פעילות ספורטיבית לאחר שישה שבועות.

מהם הסיכונים בניתוח מתיחת בטן?

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח מתיחת בטן קיים סיכון לדימום לאחר הניתוח, ולזיהום. במקרה של דימום, לרב ניתן לשלוט בו באמצעים שמרניים, אך לעיתים יהיה צורך לחזור לחדר ניתוח ולעצור את הדימום.

זיהום, אם מתרחש, לא קורה לפני שחלפו כיומיים או שלושה מהניתוח. לרב נוכל להתגבר על זיהום ע״י מתן אנטיביוטיקה, במקרים חריגים נזדקק להתערבות ניתוחית.

סיכונים נוספים שעלולים להתרחש הם היווצרות צלקות בולטות (אשר ניתנות לטיפול בהמשך), הפרעות בריפוי פצעים או נמק עורי, המצריכים טיפול פצע במרפאה, ובאופן נדיר מאוד, נמק של הטבור, אשר יצריך ניתוח קטן לשחזור הטבור.

סיכונים אלו הם נדירים ביותר ולרב ההחלמה חולפת ללא אירועים מיוחדים.

לסיכום: ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח נפוץ מאוד ובטוח, המיועד למטופלים/ות הסובלים מעודפי עור ושומן בבטן ונמצאים במשקל יציב. אחוזי שביעות הרצון מניתוח זה הם גבוהים מאוד, ומטופלים רבים מדווחים כי הניתוח ״שינה את חייהם״

ניתוח מתיחת בטן

רוצה לשאול שאלה?
לקבוע פגישה?

השאיר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם