חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD

ניתוח הזרקת שומן עצמי לשחזור שד

הסבר כללי על ניתוח שחזור שד ניתן לקרוא במאמר המבוא לשחזור שד

הזרקת שומן עצמי לגוף

ההזרקה יכולה לשמש לצרכים קוסמטיים (הגדלת שדיים, החזרת נפח לפנים וכו..), אך לעיתים תשמש לצרכים שחזוריים. לאחר ניתוח שחזור שד באמצעות משתל או רקמה עצמית, יתכנו מצבים בהם נותרים אזורים שבהם חסר מעט נפח, או קיימת צלקת שקועה. מטופלות אשר נתקלות במצבים אלו לקראת סיום תהליך שחזור השד עשויות להפיק תועלת מהשלמת הנפח החסר באמצעות הזרקת שומן עצמי ממקום אחר בגופן. ניתן לבצע תהליך זה גם בשילוב עם פרוצדורות נוספות להשלמת השחזור (שחזור פטמה, תיקוני צלקות, הגדלת השד הנגדי, ועוד).

ניתוח שחזור שד באמצעות שומן עצמי

בניתוח נשאב שומן מאתר אחר בגוף אשר בו קיימים עודפי שומן (לרב מהירכיים, העכוז, המותניים, או מהבטן התחתונה), נעבד אותו במערכות יעודיות לנושא זה, ונזריק אותו אל אזור השדיים באופן שיבטיח את הקליטה הטובה ביותר של השומן. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית (ככל שכמות השומן הנשאבת גדולה יותר, חשיבות ההרדמה הכללית עולה), וניתן לשלב אותו עם ניתוחים לעיצוב הגוף דוגמאת שאיבת שומן קוסמטית (כלומר בהיקף גדול יותר מהנדרש עבור ההזרקה לשדיים), ומתיחת בטן.

לרב, המראה שיתקבל יהיה הרמוני וטבעי יותר. יתרון נוסף הוא שהשומן המוזרק עוזר לשפר את מראה ואיכות העור בשד (נושא שמקבל חשיבות רבה יותר בעיקר בנשים שעברו הקרנות).

ככל שכמות השומן הנשאבת גדולה יותר, ובעיקר כאשר הניתוח משולב עם שאיבה קוסמטית גדולה, משך הניתוח גדל, ולעיתים נזדקק גם לאשפוז לילה להשגחה (תלוי בכמות השומן שנשאב). בנוסף חשוב לזכור שאנו מוגבלים בכמות השומן שניתן להזריק לשד (אם נזריק יותר מידי, אחוז הקליטה ירד משמעותית), ושלא כל השומן שהוזרק אכן ישאר בשד. חלקו הגדול (בין מחצית לשני שלישים) יתמוסס ויעלם תוך מס׳ חודשים. לעומת זאת, השומן שיקלט ישאר בשד לכל החיים ולא ידרוש התערבות נוספת. השילוב בין קליטת השומן החלקית ובין המגבלה על כמות השומן המוזרק, מביאה לכך ששינוי הנפח המושג בניתוח מוגבל, ולעיתים, אם יש צורך בתוספת נפח משמעותית, נזדקק ליותר מניתוח אחד.

ניתוח הזרקת שומן לשד הוא ניתוח מינורי יותר מהניתוחים העיקריים לשחזור (השתלת משתל או רקמה עצמית) ופעמים רבות מהווה את אקורד הסיום לתהליך השחזור כולו.