חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
ניתוח הגדלת שדיים הזרקת שומן עצמי

ניתוח הגדלת שדיים ע״י הזרקת שומן עצמי

הסבר כללי על ניתוח הגדלת שדיים ניתן לקרוא במאמר המבוא להגדלת שדיים.

נשים רבות אינן מרוצות מנפח או מראה השד שלהן, ופונות לניתוח הגדלת שדיים. לעיתים מטופלות ששוקלות ניתוח מסוג זה לא מעוניינות בהחדרת משתל סיליקון אל הגוף. הסיבות להחלטה זו יכולות להיות רבות ומגוונות ובניהן – רצון למראה ומגע טבעיים ככל הניתן, חוסר נכונות להכניס גוף זר אל גופן, חשש ממשתלי סיליקון והתופעות שנקשרו בהם (חשש זה לרב מוצדק ר׳ק בחלקו וניתן לדון בו במרפאה), או סיבוכים קודמים בניתוחים עם משתלי סיליקון.
לכל אותן מטופלות עשויה להתאים הגדלת שדיים באמצעות הזרקת שומן עצמי ממקום אחר בגופן. ניתן לבצע תהליך זה גם בשילוב עם הרמת שדיים, וגם בניתוח להוצאת שתלים ישנים, ע״מ להימנע מאובדן הנפח הצפוי.

ניתוח הגדלת שדיים באמצעות שומן עצמי

בניתוח נשאב שומן מאתר אחר בגוף אשר בו קיימים עודפי שומן (לרב מהירכיים, העכוז, המותניים, או מהבטן התחתונה), נעבד אותו במערכות יעודיות לנושא זה, ונזריק אותו אל אזור השדיים באופן שיבטיח את הקליטה הטובה ביותר של השומן. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית (ככל שכמות השומן הנשאבת גדולה יותר, חשיבות ההרדמה הכללית עולה), וניתן לשלב אותו עם ניתוחים לעיצוב הגוף דוגמאת שאיבת שומן קוסמטית (כלומר בהיקף גדול יותר מהנדרש עבור ההזרקה לשדיים), ומתיחת בטן.

היתרונות העיקריים

בין אם מדובר בהגדלת שדיים, הרמת שדיים עם הגדלה, או החלפת משתלי סיליקון בשומן עצמי, מתמצים במילה אחת – טבעיות. 
המראה המתקבל מניתוח זה הוא הטבעי ביותר שניתן להשיג, תחושת השד למגע רכה מאוד, ותואמת את התחושה של שד טבעי וצעיר, וכמובן סיכוני הניתוח הנובעים מנוכחות גוף זר אינם רלוונטיים לניתוח זה. יתרון נוסף הוא שהשומן המוזרק עוזר לשפר את מראה ואיכות העור בשד.

החיסרון העיקרי

החסירון של הניתוח הוא אורכו. ניתוח הגדלת שדיים ע״י הזרקת שומן עצמי יהיה בדר״כ ארוך יותר מניתוח הגדלת שדיים עם משתלי סיליקון. ככל שכמות השומן הנשאבת גדולה יותר, ובעיקר כאשר הניתוח משולב עם שאיבה קוסמטית גדולה, אורך הניתוח גדל, ולעיתים נזדקק גם לאשפוז לילה להשגחה (תלוי בכמות השומן שנשאב). בנוסף חשוב לזכור שאנו מוגבלים בכמות השומן שניתן להזריק לשד (אם נזריק יותר מידי, אחוז הקליטה ירד משמעותית), ושלא כל השומן שהוזרק אכן ישאר בשד. חלקו הגדול (בין מחצית לשני שלישים) יתמוסס ויעלם תוך מס׳ חודשים. לעומת זאת, השומן שיקלט ישאר בשד לכל החיים ולא ידרוש התערבות נוספת. השילוב בין קליטת השומן החלקית ובין המגבלה על כמות השומן המוזרק, מביאה לכך ששינוי הנפח המושג בניתוח מוגבל, ולעיתים, אם מעוניינים בשינוי נפח דרסטי, נזדקק ליותר מניתוח אחד.

ניתן לסכם כי ניתוח הגדלת שדיים או הרמת שדיים עם הזרקת שומן הוא תהליך מורכב יותר מאשר ניתוח עם משתלי סיליקון, אך מתאים יותר לנשים המעוניינות במראה ומגע טבעיים, בשינוי נפח מתון או בינוני, ולמי שחוותה תופעות לא רצויות עם משתלי סיליקון.