חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
ניתוח הגדלת שדיים מעל לשריר

ניתוח הגדלת שדיים מעל לשריר

הסבר כללי על ניתוח הגדלת שדיים ניתן לקרוא כאן.

הסבר על סוגי השתלים השונים ניתן לקרוא כאן.

ניתוחי הגדלת שדיים נבדלים זה מזה, בין היתר, במנח משתל הסיליקון בתוך השד. לעיתים נעדיף להניח את המשתל מאחורי שריר בית החזה (אותו שריר הנותן מראה מעוצב לחזה הגברי, ונמצא אצל נשים מייד מאחורי השד). ניתוח זה נקרא ״הגדלת שדיים מתחת השריר״. ניתן לקרוא על ניתוח זה כאן. ישנם מקרים בהם נחצה את שריר בית החזה לרוחב, ונניח את המשתל באופן שחלקו העליון מכוסה ע״י שריר בית החזה, ואילו חלקו התחתון נמצא שטחית לשריר זה (ומייד מאחורי השד). ניתוח זה נקרא ״הגדלת שדיים במישור כפול״, וניתן לקרוא עליו כאן.

בפרק זה אסביר על האפשרות הנפוצה ביותר למיקום המשתל – ״הגדלת שדיים מעל לשריר״.

בניתוח זה, החתך הניתוחי (הצלקת) נמצא, כרגיל, בקפל התת שדי. דרך חתך זה נבצע הפרדה בין שריר החזה לבין השד ונכין כיס עבור המשתל מאחורי השד (וקדמית לשריר). שיטה זו לביצוע הניתוח היא השיטה הראשונה שתוארה עבור הגדלת שדיים, והיא ״נהנית״ ממספר יתרונות שממשיכים להיות רלוונטיים עד היום. ראשית, ההחלמה מניתוח בשיטה זו קלה יותר. הגירוי למעטפת השריר (המקור לכאבים) הוא קל יחסית וניתן להתאושש מהר באופן יחסי. בנוסף שיטה זו מאפשרת לעצב את חלקו העליון של השד ולשוות לו מראה מלא יותר, עם מחשוף מרשים יותר. בנוסף, כאשר לבסוף תתרחש צניחה של השד, רב הסיכויים הם ש המשתל יצנח עם השד, ויתקבל מראה טבעי. למי שעוסקת בספורט באופן אינטנסיבי, שיטה זו מומלצת היות ואין השפעה על שריר בית החזה, והפעלתו לא מזיזה את המשתל.

להגדלת שדיים מעל השריר יש גם חסרונות. בשיטה זו אנו נתקלים בשכיחות מוגברת של סיבוך בשם ״התכווצות קופסית״ (הגוף מייצר סביב המשתל מעיין מעטפת דמויית צלקת. מעטפת זו עלולה להתכווץ, לעוות את השד, ולגרום לכאבים עד כדי ניתוח נוסף). נושא אחר הוא מראה השד. בשיטה זו, במיוחד במנותחות רזות מאוד, לעיתים ניתן לראות את גבולות השתל דרך העור. גם השכיחות של מראה גלי של השד היא מוגברת בשיטה זו. ולבסוף, במידה ונרצה הגדלה משמעותית בנפח השד, המראה המתקבל עלול להיות מלא מידי, במיוחד בקוטב העליון של השד, ועלול להתקבל מראה גס ולא טבעי.

הגדלת שדיים מעל השריר היא אמנם השיטה הוותיקה ביותר, אך היא עדיין רלוונטית מאוד ונותנת מענה מצויין למועמדות המתאימות. היא אינה מתאימה לנשים רזות מאוד או עם שד קטן מאוד אשר אינו נותן כיסוי מספק למשתל, ומומלצת למי שמעוניינת במחשוף מלא ומרשים יותר, לעיתים על חשבון הטבעיות של התוצאה.