חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
ניתוח אף בשיטה הסגורה

ניתוח אף בשיטה הסגורה

הסבר כללי על ניתוחי אף ניתן לקרוא כאן.

ניתוח אף סגור הוא ניתוח שבו אני מבצע חתכים בחלקו הפנימי של הנחיר, בנקודה גבוהה יחסית אשר אינה נראית מבחוץ, ואף לא במבט תחתון על האף (בהרמת הראש למשל). דרך חתכים אלו אני חושף רק את החלקים הבעיתיים של שלד האף, ומבצע את התיקון הנדרש. בסיום הניתוח אני סוגר בחזרה את כל החתכים ולא ניתן לראות אותם מבחוץ.

השיטה הסגורה מתאפיינת בחשיפה פחותה של שלד האף ולכן מחייבת תכנון מדוקדק וביצוע קפדני של הניתוח. שיטה זו מתאימה לרב המכריע של המנותחים, ומאפשרת להגיע לתוצאות קוסמטיות מעולות וטבעיות תוך פגיעה מינימלית ברקמות הרכות של האף. שימור הרקמות הרכות של האף תוך הקפדה על מראה טבעי אשר תואם את מראה הפנים, מביא לכך שגם שנים רבות לאחר הניתוח לא ניתן יהיה להבחין שהאף מנותח. לרב ניתן יהיה לבצע בשיטה זו גם תיקונים מורכבים של רב חלקי האף, לרבות השליש התחתון של האף, אך לעיתים עיוותים באזור זה ובעיקר בקצה האף יובילו להעדפה של ניתוח בשיטה פתוחה דווקא. חשוב לציין כי תיקון ״נפילה״ של קצה האף, או שינוי ברוחב קצה האף אינם נכללים בהגדרה זו וכמעט בכל המקרים יתאימו לניתוח בשיטה הסגורה.

החיסרון העיקרי של שיטה זו נעוץ כאמור במידת החשיפה של שלד האף ולכן שיטה זו דורשת מיומנות רבה, נסיון עשיר, ודייקנות הן בשלב התכנון, והן בביצוע. היתרון המשמעותי ביותר של שיטה זו נובע מהפגיעה המצומצמת יותר (ביחס לשיטה הפתוחה) ברקמות הרכות של האף, המובילה לתוצאות טובות לאורך זמן רב, ולהחלמה קלה ומהירה באופן יחסי.

לסיכום:
ניתוח אף בשיטה הסגורה מאפשר לקבל תוצאות מעולות הנשמרות לאורך זמן רב אצל רוב מכריע של המטופלים. הבחירה בשיטה זו מותאמת לאתגרים שמציב המטופל, ואחוזי שביעות הרצון בה הם גבוהים מאוד.