חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
ניתוח אף בשיטה המשמרת

ניתוח אף בשיטה המשמרת

הסבר כללי על ניתוחי אף ניתן לקרוא כאן.

ניתוח אף בשיטה המשמרת הוא ניתוח יחודי, אשר כמעט ואינו מבוצע בישראל, ואני גאה להיות אחד המנתחים הבודדים אשר למד טכניקה זו ומבצע אותה באופן רוטיני בארץ. שיטה זו מתאימה למיעוט מהמועמדים לניתוח אף, אך למתאימים היא תאפשר השגת מראה טבעי. מאוד ויציב לאורך זמן. כמו כן לשיטה זו פוטנציאל לתקן חלק מהבעיות הפונקציונליות באף ללא שימוש בשתלי סחוס. הניתוח המשמר יכול להתבצע בגישה פתוחה או סגורה, בהתאם למבנה קצה האף.

עיקרה של השיטה המשמרת נסוב סביב אופן הטיפול בגיבנת האף. בניתוחי אף סטנדרטיים (פתוחים או סגורים) גיבנת האף מוסרת ואנו מעצבים גב אף חדש. בניתוחים משמרים לעומת זאת, אנו עושים שימוש בגב האף המקורי, תוך יישור הגיבנת באופן שמאפשר השגת תוצאה טבעית ומבלי לשנות באופן ניכר מידי את מראה חלקו המרכזי של האף במבט חזיתי (אך תוך הקטנת האף במידת הצורך). מסיבה זו השיטה המשמרת לא תתאים למי שסובל מגב אף רחב או עקום מאוד (עקמומיות קלה ניתן ליישר בשיטה זו).

בשיטה המשמרת נדרשים פחות שברים, והקשר בין שלד האף לבין העור והרקמות הרכות נשמר בצורה הטובה ביותר, ולכן ההחלמה מתאפיינת בפחות בצקות ושטפי דם (וחזרה למראה תקין מוקדם יותר מאשר בשיטות האחרות).

כאמור, השיטה המשמרת היא שיטה ייחודית. היא דורשת ציוד ייעודי, והיכרות מעמיקה עם האנטומיה של האף, וכן עם היחסים הדינאמיים בין מרכיבי השלד השונים של האף. לימוד השיטה הכרחי להשגת תוצאה טובה וטבעית במקרים מתאימים.

לסיכום:
ניתוח אף בשיטה המשמרת מאפשר למנותחים מתאימים לקבל תוצאות אסתטיות וטבעיות אשר לא ניתן לקבל בשיטות אחרות. השיטה מתאפיינת בהחלמה מהירה, אך היא מתאימה רק לחלק מהמועמדים לניתוח אף. בבדיקה במרפאה ובהגדרה מדוייקת של המראה המבוקש ניתן לקבוע האם השיטה המשמרת היא השיטה המועדפת.