חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
צלקת סביב העטרה

הרמת שדיים עם צלקת סביב העטרה

לקריאת הסבר כללי על הרמת שדיים מומלץ לקרוא את מאמר המבוא.
ניתוח הרמת שדיים עם צלקת סביב העטרה בלבד ((PERIAREOLAR, CIRCUMAREOLAR, הוא ניתוח בו מוסרת כמות קטנה יחסית של עור ונדרשת הרמה מינימלית.

צורת הצלקות

בשיטה זו אכן מוגבלת להיקף העטרה (תוך הקטנה ואיזון של העטרות), ובמקרים חריגים, יהיה צורך להוסיף במהלך הניתוח צלקת אנכית קטנה מחלקה התחתון של העטרה החדשה וכלפי מטה. היות ובניתוח זה אנחנו למעשה ״מכווצים״ עיגול גדול (החתך בעור) ומתאימים אותו אל עיגול קטן (החתך סביב העטרה), בחודשים הראשונים לאחר הניתוח הכיווץ הזה ניכר בעור וניתן לראות את סימניו בנקל. ברוב המקרים, לאחר תקופת ההחלמה, הצלקת סביב העטרה מטושטשת וקשה להבחין בה עקב שינויי הגוון בין העטרה לעור השד, אך לעיתים צורתה לא אחידה לחלוטין.

למי הניתוח מתאים?

בעיקר לנשים עם צניחה קלה של השדיים (לרב לא נרים את השד ביותר מ2-3ס״מ בשיטה זו), או לנשים אשר מעוניינות בשינוי קל בלבד בגובה השדיים (למשל נשים שפנו לניתוח זה רק ע״מ לתקן אסימטריה קלה בין השדיים).
היתרון העיקרי בשיטה זו הוא כמובן מיעוט הצלקות, אך לנשים המתאימות שיטה זו תעניק תוצאה טבעית ביותר, אשר לאחר תקופת ההחלמה, גם בעירום, קשה יהיה להבחין בעובדה שעברו התערבות כירורגית.
החסרונות של השיטה נוגעים גם למגבלות הצלקת, כאשר לעיתים מתקבלת צלקת לא אחידה או לא לחלוטין עגולה ויש צורך בניתוח קטן לתיקון הצלקת במועד מאוחר יותר. כמו כן, כאמור שיטה זו מאפשרת הרמה קלה בלבד של השדיים, ובמידה וקיימת צניחה ניכרת, שיטה זו לא תתאים לביצוע הניתוח. לעיתים שיטה זו גם תגרום להשטתחות קלה של השד, אך כיום ישנן דרכים להימנע מתופעה זו.

על הסיכונים השונים בניתוחי הרמת שדיים ניתן לקרוא במאמר המבוא להרמת שדיים. הסיכון העיקרי אשר קיים בשיטה זו הוא התרחבות או פעירה של הצלקות והפצעים הניתוחיים, באופן שיחייב תיקון כירורגי. סיכון זה אינו שכיח ולרב ההחלמה עוברת ללא אירועים מיוחדים.

לסיכום, הרמת שדיים עם צלקת סביב העטרה היא שיטת הרמה אשר מסוגלת להעניק לנשים בעלות מבנה בית חזה ושדיים מתאים, תוצאה טבעית עם כמות מצומצמת מאוד של צלקות, ולכן גם התאוששות קלה ביותר וחזרה מהירה מאוד לשגרת החיים.