חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
הרמת שדיים עם הגדלה

הרמת שדיים עם הגדלה

הסבר כללי על ניתוחי הרמת שדיים ניתן לקרוא כאן.
הסבר על סוגי המשתלים השונים ניתן לקרוא כאן

צניחת שדיים היא מצב בו הפטמה והעטרה, ביחד עם עיקר נפח השד, נמצאות במיקום נמוך ביחס לקפל התת-שדי. למצב זה סיבות רבות (הידלדלות רקמת השד עם הגיל, מתיחת העור בהריונות והנקות, ירידה בנפח השד כתוצאה מירידה משמעותית במשקל וכו׳..), אשר המשותף לכולן הוא חוסר ההתאמה בין נפח השד, לבין גודל המעטפת (העור) של השד. בכל מצבי צניחת השד, נפח השד קטן באופן יחסי למעטפת. במקרים רבים נפח השד מספק את המטופלת, ואז נצטרך להקטין את מעטפת השד ולהתאים אותה אל הנפח. במצבים אלו נבצע הרמת שדיים בלבד.
קיימים מצבים אחרים, בהם קיים שילוב בין מעטפת גדולה מידי ונפח קטן מידי. במצבים אלו נבצע הרמת שדיים עם הגדלה. ברב המקרים ההגדלה תתבצע באמצעות תוספת של משתל סיליקון לנפח השד הקיים, אך בחלק מהמקרים, הגדלת הנפח תתבצע ע״י הזרקת שומן עצמי.
בניתוח הרמת שדיים עם הגדלה, נשתמש בסוגי הצלקות המתוארות במאמרים על הרמת שדיים (סביב העטרה, ״סוכריה על מקל״, ״עוגן״), ודרכן נחדיר את משתל הסיליקון אל השד. באותו האופן גם נקטין את כמות העור העודף, ונעצב את השד לצורה נאה ואטרקטיבית.
מטרת הניתוח היא להשיג שד זקור ורענן, עם נפח גדול יותר, ובעל מראה נשי ומרשים יותר.

למי מתאים ניתוח הרמת שדיים עם הגדלה?

ניתוח הרמת שדיים עם הגדלה מתאים לנשים עם שדיים צנוחים, אשר גם בעת לבישת חזיה אינן מרוצות מגודל השד המתקבל. לנשים אלו מומלץ להגדיל את נפח השד בשילוב עם ההרמה.
כדאי לזכור ששד שצנח פעם אחת יצנח שוב בעתיד הרחוק (לאחר שנים). ברב המקרים צניחה חוזרת שכזו אינה מגיעה לרמת הצניחה שהיתה טרם הניתוח, אך ככל שמשקל השד גדול יותר (ובהרמה עם הגדלה אנחנו גם מגדילים את משקל השד), צניחה חוזרת תתרחש מהר יותר.

בניתוח הרמת שדיים עם הגדלה, האם צריך להחליף את השתלים?

בעבר היה צורך להחליף את השתלים כל 10-15 שנים מחשש לקרע. מאז שנת 2008 בערך, עברו רב החברות לשתלים עמידים ביותר אשר יכולים להישאר בגוף לכל החיים.
כיום, לכל מי שעברה ניתוח לפני שנת 2008, נמליץ להחליף את השתלים, בעוד ששתלים חדשים יותר מחייבים מעקב שנתי בלבד.

תהליך ההחלמה מהניתוח

לרוב תהליך ההחלמה מהניתוח אורך בין שבוע לשבועיים. במהלך כל התקופה ועד שישה שבועות מהניתוח, יש להשתמש בחזיית לחץ (חזיית ספורט עם רכיסה קדמית) ולהימנע מפעילות מאומצת וחשיפה לשמש או למקורות מים ציבוריים (ים, בריכה).
רוב המטופלות יוכלו לשוב לעבודה משרדית ולפעילויות היום-יום לאחר כשבועיים, ולפעילות ספורטיבית כשישה שבועות מהניתוח. ההחלמה יכולה להיות מלווה בכאבים אשר נשלטים באמצעות נוגדי כאב.
מהם הסיכונים בניתוח?
הסיכונים בניתוח הרמת שדיים עם הגדלה הם בעצם שילוב של הסיכונים בניתוח הרמת שדיים והסיכונים בניתוח הגדלת שדיים, לרבות הסיכונים הנובעים מנוכחות השתל. השילוב שבין הניתוחים מגביר בעיקר את הסיכון לפעירה של הפצעים הניתוחים. למרות זאת סיבוך זה הוא נדיר, וגם כאשר יתרחש, הוא ניתן לטיפול באמצעים פשוטים יחסית.

לסיכום ניתוח הרמת שדיים והגדלה הוא ניתוח בטוח, המעניק מראה שד זקור צעיר ורענן, ומאופיין באחוזי שביעות רצון גבוהים מאוד. הוא מתאים לכל מי שחוותה שינויים במראה השדיים בעקבות גיל, הריונות והנקות, או ירידה במשקל. טווח הגילאים לביצוע הניתוח הוא רחב, ואנו נתקלים במטופלות בין העשורים השלישי ועד השמיני לחיים.