חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן לפנים מיועדת להחזיר נפחים לאזורים בהם חלה התדלדלות של השומן, או לאזורים שאנו מעוניינים להדגיש ולשנות. קליטת השומן המוזרק תלויה בתהליך יצירת כלי דם חדשים באזור המטופל, ולרב לא כל השומן יקלט. כלל האצבע אומר שבין 30%-70% מהשומן שהוזרק יקלט וישאר במקום לנצח. בפנים אחוז הקליטה לרב מעט גבוה יותר מאשר בשאר הגוף, ולכן התוצאה טובה יותר.

 

הזרקת שומן לפנים

עם השנים חלים שינויים שונים בפנים כתוצאה מתהליכי צניחה ואובדן נפח. את תהליכי הצניחה לרב ניתן לפתור ע״י הרמת גבותהרמת פנים, או מתיחת צוואר. את תהליכי אובדן הנפח לרב ניתן לפתור ע״י הזרקת שומן, בשילוב עם ניתוח ההרמה, או באופן עצמאי (כאשר מרכיב הצניחה הוא מינורי ועיקר הבעיה נעוצה באובדן נפח).
אזורים בפנים בהם נהוג להזריק שומן כוללים: מצח (לטיפול בקמטוטים עדינים), מאחורי הגבות (מדמה הרמה קלה של העפעפיים),רקות, עצמות הלחי, קפלי החיוך סביב האף והפה, לסת תחתונה, שפתיים ותנוך האוזן.

השומן המוזרק חייב להיות שומן שמקורו במטופל, שומן מאדם זר (גם קרוב משפחה) ידחה, יספג ויעלם.
את השאיבה נבצע מאזורי עודף (מותניים, ירכיים, בטן, עכוז), כאשר במידה ויש צורך בכמות מועטה של שומן (רב המקרים של הזרקת שומן עצמי לפנים), ניתן להסתפק בשאיבה פשוטה בהרדמה מקומית, אך במידה ויש צורך בכמות שומן רבה, אני נוהג לבצע שאיבה בשיטת BODY JET אשר מאפשרת שאיבה גדולה תוך עיבוד ושימור מיטבי של תאי השומן, והשארת אזור השאיבה עם כמות מינימלית של בצקת.
יש להדגיש כי השומן המוזרק שומר על תכונות האיבר התורם. באופן זה, שומן מהבטן המוזרק לפנים ימשיך להתנהג כשומן בטני, ובמהלך דיאטה יאבד מנפחו. גם ההפך נכון, ובמהלך השמנה השומן המוזרק יצבור נפח.

היתרון העיקרי של ניתוח להזרקת שומן לפנים ע״פ הזרקת חמרי מילוי במרפאה הוא שהשומן שנקלט יישאר לכל החיים. עם זאת, מדובר בפרוצדורה ניתוחית על כל המשתמע מכך.

לסיכום: ניתוח הזרקת שומן לפנים הוא ניתוח ורסטילי המתאים להתוויות רבות בפנים. הניתוח מתבצע בחדר ניתוח או במרפאה (כאשר מדובר בהזרקה קטנה), בהרדמה כללית או מקומית וניתן להשתחרר הביתה מיד לאחר הניתוח. את התוצאות הסופיות נראה לרב כשלושה חודשים לאחר הניתוח.
בניתוח אני מקפיד על בחירת טכניקת השאיבה להתוויה, ועל תוצאה אסטטית מיטבית.