חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
enosseT leirA .rD
צלקת ״סוכריה על מקל״

הרמת שדיים עם צלקת ״סוכריה על מקל״

לקריאת הסבר כללי על הרמת שדיים מומלץ לקרוא את מאמר המבוא.

ניתוח הרמת שדיים עם צלקת ״סוכריה על מקל״ ((VERTICAL SCAR, LOLLIPOP, הוא ניתוח בו עיקר עיקר השינוי הוא בגובה העטרה אך לא ברוחב השד.

צורת הצלקות בשיטה זו אכן מזכירה צורה של סוכריה על מקל, כאשר מתקבלות צלקות סביב הפטמה והעטרה (תוך הקטנה ואיזון של העטרות), וכלפי מטה על חלקו התחתון של השד (צלקת אנכית בין העטרה לקפל התת שדי), כאשר לעיתים יש צורך להאריך צלקת זו אל מעבר לקפל התת שדי (כלומר אל חלקה העליון של הבטן) או להוסיף צלקת רוחבית קטנה בתוך הקפל התת שדי. ברוב המקרים, לאחר תקופת ההחלמה, הצלקת סביב העטרה מטושטשת וקשה להבחין בה עקב שינויי הגוון בין העטרה לעור השד. הצלקת האנכית (כמו בשאר ניתוחי השד) היא הצלקת שמחלימה באופן הטוב ביותר ולרב לאחר החלמה מלאה לא ניתן או שקשה מאוד להבחין בה, ואם יש צורך בצלקת רוחבית קטנה בתוך הקפל התת-שדי, היא מוסתרת ע״י החלק התחתון של השד.
הניתוח מתאים בעיקר לנשים בעלות בית חזה ושדיים צרים, ועם צניחה בינונית של השדיים, אך במידה ומעוניינים בצורת הצלקת הזו, ניתן להתאימו גם לנשים עם שדיים רחבים ובית חזה צר, במגבלות מסויימות.
יתרונות השיטה אינם מתמצים רק בצורת הצלקות. נשים הסובלות משד שטוח, ומעוניינות בשד אשר יבלוט באופן משמעותי מבית החזה, יהנו מתוצאות מספקות יותר בשיטה זו.
החסרונות של השיטה נוגעים גם לצורת הצלקת האורכית, אשר כאמור, לעיתים יהיה צורך להאריך אותה אל הבטן העליונה (באופן אשר יאפשר להחין בה בחזיית בגד ים, או בביגוד החושף את הבטן), אך גם למבנה השד עצמו. לרב בשיטה זו יתקבל שד מעט ״נינוח״ יותר ביחס לשיטות אחרות, והיכולת לעצב בקפדנות את חלקו החיצוני של השד מעט מוגבלת יותר.
על הסיכונים השונים בניתוחי הרמת שדיים ניתן לקרוא במאמר המבוא להרמת שדיים. הסיכון העיקרי אשר קיים בשיטה זו ואינו קיים בשיטות האחרות, הוא התרחבות של הצלקת בחלקה התחתון, ובעיקר במקרים אשר בהם יש צורך בהארכת הצלקת אל הבטן העליונה. כמו כן, צניחה חוזרת תתרחש בשיטה זו בשלב מעט מוקדם יותר בהשוואה לשיטות אחרות להקטנת שדיים.
לסיכום, הרמת שדיים עם צלקת ״סוכריה על מקל״ היא שיטת הרמה אשר מסוגלת להעניק לנשים בעלות מבנה בית חזה ושדיים מתאים, תוצאה טבעית עם כמות מצומצמת של צלקות.